Dell Inspiron 1501 (N1015016)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Dell Inspiron 1501 (N1015016) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

ThomS. 18-10-2007

Ik heb deze laptop (met 80gb harddrive ipv 120gb) nu ongeveer een maand en hij bevalt tot nog toe erg goed.

Bij levering zat er McAffee op geinstalleerd waar het systeem echt héél erg traag van werd. Opstarten was een ramp. Na McAffee eraf gehaald te hebben loopt de laptop als een zonnetje. De processor heeft ruim genoeg power om meerdere (zware) programma's tegelijk te draaien. Ik heb een upgrade uitgevoerd van Vista Basic naar de Business versie en beide varianten draaien goed op de 1gb geheugen. Vista Aero (niet in de basic versie!) draait vlekkeloos via de radeon xpress1150

De stevigheid van de behuizing vind ik zelf iets minder. Je voelt toch wel wat flex. Groot voordeel daarentegen is dat deze laptop echt zeer stil is. Je hoort 'm eigenlijk nooit.

Ikzelf heb de glanzende beeldschermuitvoering wat zorgt voor hele mooie kleuren. Geen dode pixels, maar wel een raar licht plekje op het scherm. Dit is echter bijna niet te zien. Inkijkhoek van het scherm is goed genoeg.

Dell levert deze laptop standaard met een 4-cells accu welke niet langer dan 1,5 uur meegaat in de meest gunstige omstandigheden. Aan te raden dus om een krachtigere accu te kiezen als je er onderweg mee wilt werken.